Powiadom mnie o dostępności

Wahacze do MAZDA 323 F VI

58 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś tylna, poprzeczny (ukośny), Ciężar [kg]: 1.065, Rodzaj wahacza: Wahacz poprz...
122,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 270, Wysokość [mm]: 85, Wymiar gwintu: Pinch Bolt 18mm, Długość całkowita [m...
174,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, wzdłużnie, Ciężar [kg]: 1.186, Rodzaj wahacza: Wahacz po...
85,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: na dole, oś przednia, z lewej, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
117,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: na dole, os przednia, z prawej, Materiał: blacha stalowa, Rodzaj wahacza: Wahacz p...
187,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: na dole, oś przednia, z lewej, Materiał: blacha stalowa, Rodzaj wahacza: Wahacz p...
187,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu po prawej, średnica wewnętrzna [mm]: 12, Wysokość zabudowy: 80, średn...
133,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Ciężar [kg]: 3.66, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny, parz...
180,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: na dole, os przednia, z prawej, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
119,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
207,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
100,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna, poprzeczny (ukośny), Ciężar [kg]: 1.05, Rodzaj wahacza: Wahacz poprze...
98,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
63,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: na dole, os przednia, z prawej, Wymiar stożka [mm]: 18, Tylko w połączeniu z: Ba...
208,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu z lewej, średnica wewnętrzna [mm]: 12, Wysokość zabudowy: 80, średnic...
165,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Ciężar [kg]: 3.66, Materiał: blacha stalowa, Rodzaj wahac...
180,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Ciężar [kg]: 3.69, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny, parz...
119,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość 1/Długość 2 [mm]: 657, Ciężar [kg]: 1.5, Rodzaj wahacza: Wahacz wzdłużny
135,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość 1/Długość 2 [mm]: 615, Ciężar [kg]: 1.2, Rodzaj wahacza: Wahacz wzdłużny
186,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny, Długość 2 [mm]: 333
120,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MAZDA

Wahacze do MAZDA 323 F VI – pewne prowadzenie oraz komfort jazdy

Wahacze są elementami, które łączą nadwozie z kołami. Ich funkcją nie jest jedynie podtrzymywanie karoserii – pozwalają także utrzymać koła w odpowiedniej pozycji oraz tłumią nierówności jezdni. Dzięki temu MAZDA 323 F VI umożliwia wygodne podróżowanie oraz zachowanie pewności prowadzenia. Zużyte wahacze w samochodzie MAZDA 323 F VI nie tylko obniżają komfort jazdy, ale przyczyniają się także do spadku bezpieczeństwa na drodze.

Kiedy potrzebne są nowe wahacze do MAZDA 323 F VI

Wahacze do samochodu MAZDA 323 F VI to elementy o wysokiej wytrzymałości – dzięki temu mogą służyć przez 100 tys. km i więcej. Uszkodzenia wahaczy zdarzają się głównie przez uderzenie kołem w krawężnik lub wjechanie w dziurę w jezdni przy wysokiej prędkości, a także podczas stłuczek i wypadków.

 

Zakup nowych podzespołów z tej grupy części może być konieczny również wskutek korozji pojawiającej się na powierzchni wahaczy zamontowanych w pojeździe. Szczególnie narażone na zużycie są gumowe elementy wahaczy obecne w tulejach oraz sworzniach – starzenie się gumy prowadzi do utraty właściwości wahaczy i wymaga szybkiej wymiany podzespołów na nowe.

Charakterystycznym objawem zużycia wahaczy w samochodzie MAZDA 323 F VI jest stukający bądź skrzypiący hałas, który towarzyszy pracy zawieszenia podczas jazdy na nierównościach oraz w zakrętach. W takiej sytuacji warto możliwie szybko przeprowadzić serwis wahaczy, zanim pojawią się objawy powodujące nieporządane zachowanie samochodu MAZDA 323 F VI na drodze.

Przez niesprawny wahacz przód samochodu MAZDA 323 F VI może odmówić posłuszeństwa

Gdyby nie wahacz, przód samochodu MAZDA 323 F VI byłby pozbawiony możliwości utrzymywania kierunku jazdy. Przednie wahacze łączą się z kołami skrętnymi. Dlatego, gdy zużywają się sworznie tych wahaczy, pogarsza się pewność prowadzenia. MAZDA 323 F VI może znosić wówczas na bok i konieczne są nieustanne kontry kierownicą w celu utrzymania obranego kierunku. Ponadto podczas kręcenia kołem kierownicy da się też wyczuć nadmierny luz. W przypadku zaawansowanego uszkodzenia może dojść nawet do oderwania koła od wahacza, co kończy się całkowitą utratą kontroli nad kierunkiem jazdy.

Tylne wahacze również wpływają na jakość prowadzenia samochodu MAZDA 323 F VI

Pomimo iż tylne koła nie odpowiadają za skręcanie, niesprawne wahacze tylnego zawieszenia również obniżają pewność prowadzenia samochodu MAZDA 323 F VI. Oprócz tego pogorszeniu ulega skuteczność hamowania, a przy ruszaniu da się odczuć szarpanie nadwozia. Wskazane objawy to efekt zniszczenia gumowych silentblocków wahaczy. Gdy tracą one swoje właściwości wskutek zużycia, spada również pewność prowadzenia, co jest szczególnie odczuwalne podczas jazdy z wysoką prędkością. Dodatkowo niesprawne wahacze przyspieszają zużycie innych podzespołów – nie tylko w układzie zawieszenia. Objawem jest m.in. nierównomierne ścieranie bieżnika opon, co znacznie skraca żywotność kompletu ogumienia.