Powiadom mnie o dostępności

Wahacze do OPEL CORSA E

37 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Szerokość [mm]: 250, Wysokość [mm]: 68, Wymiar gwintu: Pinch Bolt 16mm, Długość całkowita [m...
191,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 250, Wysokość [mm]: 68, Wymiar gwintu: Pinch Bolt 16mm, Długość całkowita [m...
191,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Rodzaj wahacza: Wahacz ukośny
171,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Materiał: blacha stalowa, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczn...
332,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Materiał: blacha stalowa, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
204,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Materiał: blacha stalowa, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
204,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny, parzyste numery artykułów: 5013641
160,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Rodzaj wahacza: Wahacz ukośny
171,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z przegu...
188,44 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: na dole, oś przednia, z lewej, Wymiar stożka [mm]: 16, Tylko w połączeniu z: Ba...
233,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: na dole, os przednia, z prawej, Wymiar stożka [mm]: 16, Tylko w połączeniu z: Ba...
233,76 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Ciężar [kg]: 3.558151, Materiał: blacha stalowa, Rodzaj ...
190,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Ciężar [kg]: 3.558154, Materiał: blacha stalowa, Rodzaj w...
183,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 2.8, Wymiar stożka [mm]: 16, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
189,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Wymagana ilość: 1, Materiał: blacha stalowa, Rodzaj wahac...
260,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Rodzaj wahacza: Wahacz ukośny
209,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Rodzaj wahacza: Wahacz ukośny
209,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z przegu...
166,19 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
143,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 352947, Strona zabudowy: z przodu, Oś przednia, średnica wewnętrzna [mm]: 12.5, ś...
21,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL

Wahacze do OPEL CORSA E – pewne prowadzenie oraz komfort jazdy

Wahacze są elementami, które łączą nadwozie z kołami. Ich funkcją nie jest jedynie podtrzymywanie karoserii – pozwalają także utrzymać koła w odpowiedniej pozycji oraz tłumią nierówności jezdni. Dzięki temu OPEL CORSA E umożliwia wygodne podróżowanie oraz zachowanie pewności prowadzenia. Zużyte wahacze w samochodzie OPEL CORSA E nie tylko obniżają komfort jazdy, ale przyczyniają się także do spadku bezpieczeństwa na drodze.

Kiedy potrzebne są nowe wahacze do OPEL CORSA E

Wahacze do samochodu OPEL CORSA E to elementy o wysokiej wytrzymałości – dzięki temu mogą służyć przez 100 tys. km i więcej. Uszkodzenia wahaczy zdarzają się głównie przez uderzenie kołem w krawężnik lub wjechanie w dziurę w jezdni przy wysokiej prędkości, a także podczas stłuczek i wypadków.

 

Zakup nowych podzespołów z tej grupy części może być konieczny również wskutek korozji pojawiającej się na powierzchni wahaczy zamontowanych w pojeździe. Szczególnie narażone na zużycie są gumowe elementy wahaczy obecne w tulejach oraz sworzniach – starzenie się gumy prowadzi do utraty właściwości wahaczy i wymaga szybkiej wymiany podzespołów na nowe.

Charakterystycznym objawem zużycia wahaczy w samochodzie OPEL CORSA E jest stukający bądź skrzypiący hałas, który towarzyszy pracy zawieszenia podczas jazdy na nierównościach oraz w zakrętach. W takiej sytuacji warto możliwie szybko przeprowadzić serwis wahaczy, zanim pojawią się objawy powodujące nieporządane zachowanie samochodu OPEL CORSA E na drodze.

Przez niesprawny wahacz przód samochodu OPEL CORSA E może odmówić posłuszeństwa

Gdyby nie wahacz, przód samochodu OPEL CORSA E byłby pozbawiony możliwości utrzymywania kierunku jazdy. Przednie wahacze łączą się z kołami skrętnymi. Dlatego, gdy zużywają się sworznie tych wahaczy, pogarsza się pewność prowadzenia. OPEL CORSA E może znosić wówczas na bok i konieczne są nieustanne kontry kierownicą w celu utrzymania obranego kierunku. Ponadto podczas kręcenia kołem kierownicy da się też wyczuć nadmierny luz. W przypadku zaawansowanego uszkodzenia może dojść nawet do oderwania koła od wahacza, co kończy się całkowitą utratą kontroli nad kierunkiem jazdy.

Tylne wahacze również wpływają na jakość prowadzenia samochodu OPEL CORSA E

Pomimo iż tylne koła nie odpowiadają za skręcanie, niesprawne wahacze tylnego zawieszenia również obniżają pewność prowadzenia samochodu OPEL CORSA E. Oprócz tego pogorszeniu ulega skuteczność hamowania, a przy ruszaniu da się odczuć szarpanie nadwozia. Wskazane objawy to efekt zniszczenia gumowych silentblocków wahaczy. Gdy tracą one swoje właściwości wskutek zużycia, spada również pewność prowadzenia, co jest szczególnie odczuwalne podczas jazdy z wysoką prędkością. Dodatkowo niesprawne wahacze przyspieszają zużycie innych podzespołów – nie tylko w układzie zawieszenia. Objawem jest m.in. nierównomierne ścieranie bieżnika opon, co znacznie skraca żywotność kompletu ogumienia.