4 produkty
Wybierz auto
FES0124ASV70RH
Strona zabudowy: Z przodu po prawej, na dole
Ciężar [kg]: 3.81
Rozwiń więcej danych
459,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
459,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
DYS2004295
Strona zabudowy: Na dole, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 360
Rozwiń więcej danych
348,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
348,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0125ASV70RH
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Ciężar [kg]: 1.76
Rozwiń więcej danych
274,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
274,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0124ASV70LH
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 3.81
Rozwiń więcej danych
459,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
459,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wahacze są elementami, które łączą nadwozie z kołami. Ich funkcją nie jest jedynie podtrzymywanie karoserii – pozwalają także utrzymać koła w odpowiedniej pozycji oraz tłumią nierówności jezdni. Dzięki temu TOYOTA CAMRY VIII umożliwia wygodne podróżowanie oraz zachowanie pewności prowadzenia. Zużyte wahacze w samochodzie TOYOTA CAMRY VIII nie tylko obniżają komfort jazdy, ale przyczyniają się także do spadku bezpieczeństwa na drodze.
Zakup nowych podzespołów z tej grupy części może być konieczny również wskutek korozji pojawiającej się na powierzchni wahaczy zamontowanych w pojeździe. Szczególnie narażone na zużycie są gumowe elementy wahaczy obecne w tulejach oraz sworzniach – starzenie się gumy prowadzi do utraty właściwości wahaczy i wymaga szybkiej wymiany podzespołów na nowe.
Charakterystycznym objawem zużycia wahaczy w samochodzie TOYOTA CAMRY VIII jest stukający bądź skrzypiący hałas, który towarzyszy pracy zawieszenia podczas jazdy na nierównościach oraz w zakrętach. W takiej sytuacji warto możliwie szybko przeprowadzić serwis wahaczy, zanim pojawią się objawy powodujące nieporządane zachowanie samochodu TOYOTA CAMRY VIII na drodze.
Gdyby nie wahacz, przód samochodu TOYOTA CAMRY VIII byłby pozbawiony możliwości utrzymywania kierunku jazdy. Przednie wahacze łączą się z kołami skrętnymi. Dlatego, gdy zużywają się sworznie tych wahaczy, pogarsza się pewność prowadzenia. TOYOTA CAMRY VIII może znosić wówczas na bok i konieczne są nieustanne kontry kierownicą w celu utrzymania obranego kierunku. Ponadto podczas kręcenia kołem kierownicy da się też wyczuć nadmierny luz. W przypadku zaawansowanego uszkodzenia może dojść nawet do oderwania koła od wahacza, co kończy się całkowitą utratą kontroli nad kierunkiem jazdy.
Pomimo iż tylne koła nie odpowiadają za skręcanie, niesprawne wahacze tylnego zawieszenia również obniżają pewność prowadzenia samochodu TOYOTA CAMRY VIII. Oprócz tego pogorszeniu ulega skuteczność hamowania, a przy ruszaniu da się odczuć szarpanie nadwozia. Wskazane objawy to efekt zniszczenia gumowych silentblocków wahaczy. Gdy tracą one swoje właściwości wskutek zużycia, spada również pewność prowadzenia, co jest szczególnie odczuwalne podczas jazdy z wysoką prędkością. Dodatkowo niesprawne wahacze przyspieszają zużycie innych podzespołów – nie tylko w układzie zawieszenia. Objawem jest m.in. nierównomierne ścieranie bieżnika opon, co znacznie skraca żywotność kompletu ogumienia.