Wybierz auto
Popularne Kategorie
W przypadku aut włoskich na rynku panuje nie do końca zrozumiała opinia o ich gorszej jakości. Podobnie zresztą jest z samochodami typowo francuskimi. Jak można określić z tej perspektywy Fiata Bravo? Kilkuletni kompakt za mniej więcej 20 000 zł. Ponadto w tym przedziale cenowym z zamontowanym dieslem, przyzwoitym wyposażeniem wnętrza i ciekawym designem. Jest to jak najbardziej osiągalne za stosunkowo niewielkie pieniądze. Wystarczy przemyśleć kilka stereotypów i wyraźnie zainteresować się tym co np. Fiat Bravo 2 ma do zaproponowania. Części wykorzystywane w produkcji jasno pokazują, że nie jest to idealne auto. Jednak zdecydowanie należy uznać je za warte uwagi. Komponenty wykorzystane w produkcji nie powodują, że jest to niezniszczalny model. Jednak pozwalają spokojnie uznać, że Fiat Bravo to solidny wybór na lata.
Druga generacja modelu to produkt całkiem udany, ale niestety niedoceniany. Jego poprzednik Fiat Stilo w zasadzie podzielił los Fiata Bravo. Katalog części oraz wyposażenia zaproponowany w standardzie sprawiał, że zdecydowanie Stilo nie był złym samochodem. Jednak przez opinię oraz stereotypy miał zdecydowanie pod górkę od samego początku. Niestety, ale bardzo często włoski producent proponował nieco droższe auta w standardzie z średniej półki. Były jak najbardziej adekwatne do swojej ceny, jednakże nie spełniały pod tym kątem oczekiwań samych kierowców. Bazową wersję Fiat w obu przypadkach wyposażył tak bogato, że jej koszty zakupu wykraczały poza możliwości grupy docelowej. Przez to model nie sprzedawał się tak dobrze jak tego oczekiwano. Części do Fiata Bravo zubożono, a także zredukowano wyposażenie. Wszystko to wpłynęło na cenę, Stilo uchodziło już z chwilą wyjścia drugiej generacji Bravo za za nieco przestarzały samochód. Wielu konkurentów nawet w stosunku do Bravo poszło o krok dalej i zaoferowało już nieco bardziej atrakcyjne modele. Dlatego właśnie zdecydowanie jest to samochód, który posiada gorszą opinię niż to co faktycznie oferuje.
Obecnie? Jak najbardziej. Jest to zdecydowanie auto, które w niskim przedziale cenowym daje bardzo dużo. Za około 20 000 zł można zainwestować w dobry pojazd klasy średniej z dieslem w standardzie. Czy jest to więc dużo? Nie, gdyż z perspektywy oryginalnych części wykorzystanych w Fiacie Bravo, koszty eksploatacyjne zwrócą cenę pojazdu w kilka najbliższych lat regularnej jazdy. Włoski standard w praktyce to bardzo dobre osiągi adekwatne do ceny, który jest po prostu niedoceniany.