Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FIAT BRAVO

23 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

297,13

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

297,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

294,12

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

294,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 931

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

281,41

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

281,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 523

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

186,83

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

186,83

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 473

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

332,50

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

332,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 630

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,66

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

235,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 524

Wymiar gwintu: 24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

278,74

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

278,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

225,83

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

225,83

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 452

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,50

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

305,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 921

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

565,99

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

565,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

230,24

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

230,24

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

394,57

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

394,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 524

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

452,36

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

452,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 931

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

261,61

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

261,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 991

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

561,02

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

561,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 630

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

287,00

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

287,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,16

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

378,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 530

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,89

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

293,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

362,86

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

362,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 916

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,62

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

290,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT BRAVO

Wał napędowy w samochodzie FIAT BRAVO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FIAT BRAVO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT BRAVO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FIAT BRAVO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT BRAVO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FIAT BRAVO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT BRAVO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FIAT BRAVO

W pojazdach FIAT BRAVO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT BRAVO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FIAT BRAVO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT BRAVO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.