23 produktów
Wybierz auto
0499217178
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
297,13
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
297,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217180
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
297,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
297,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217136
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 931
Rozwiń więcej danych
281,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
281,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461919
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
228,50
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
228,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4094
Długość [mm]: 473
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
329,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
329,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217194
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
186,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
186,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217001
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 452
Rozwiń więcej danych
305,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
305,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217114
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
225,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
225,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC2511
Długość [mm]: 921
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
565,99
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
565,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217179
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
244,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
244,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
614,06
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
614,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
HAR461921
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
253,64
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
253,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
452,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
452,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR461911
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
205,21
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
205,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492336
Długość [mm]: 530
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
293,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
293,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492353
362,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
362,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492354
394,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
394,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217121
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
294,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
294,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217011
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
234,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
234,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT BRAVO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT BRAVO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT BRAVO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT BRAVO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT BRAVO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT BRAVO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.