22 produktów
Wybierz auto
0499217178
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
289,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217180
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
296,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217136
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 931
Rozwiń więcej danych
292,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
318,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
318,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217194
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
188,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
188,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461919
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,32
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
242,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4094
Długość [mm]: 473
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
332,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
332,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492353
366,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
366,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492354
398,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
398,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
456,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
456,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR461921
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
269,03
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
269,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217001
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 452
Rozwiń więcej danych
314,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
314,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217114
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
232,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
232,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL170220
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 916
Rozwiń więcej danych
293,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
599,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
599,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
MAX491698
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
230,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492336
Długość [mm]: 530
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
296,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461911
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
217,60
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
217,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC2511
Długość [mm]: 921
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
569,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
569,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217011
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
239,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT BRAVO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT BRAVO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT BRAVO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT BRAVO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT BRAVO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT BRAVO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.