Jedna z ciekawszych odsłon popularnego Forda ukazała się na rynku już kilkanaście lat temu. Natomiast jeszcze w 2008 roku ukazał się samochód, który zdefiniował standard na wiele lat. Nowocześnie stylizowany Ford Fiesta był nie tylko niezwykle przyjemny w prowadzeniu, ale i przede wszystkim ponadprzeciętnie trwały. Mk7 okazał się miejskim autem z wieloma zaletami dostrzegalnymi już na pierwszy rzut oka. W chwili obecnej jedynym mankamentem tego pojazdu jest znalezienie ciekawego egzemplarza na rynku wtórnym. W zasadzie należy poważnie uznać, że nie jest to łatwe zadanie. Podstawowe pytanie brzmi jednak, czy warto na ten moment nadal kupić używanego Forda Fiesta?
Niesamowita jakość i osiągi od kilkudziesięciu lat
W zasadzie od 4 generacji możemy mówić o ikonie, która na bardzo długi okres utrzymywała się wysoko w rankingach. Z kolei siódma generacja Fiesty zadebiutowała końcem 2008 roku. Ford na zmodernizowanych częściach z poprzedniego wydania Model ten i w zasadzie każdy następny również należały do samochodów nowocześnie wyglądających, bardzo przyjemnie wykończonych i niezwykle komfortowych w prowadzeniu. Ford Fiesta w bardzo krótkim czasie został drugim najczęściej zamawianym autem w Europie z segmentu B.
Dlaczego akurat Ford Fiesta?
Z prostej przyczyny. Sukces oraz popularność tego modelu nie da się uznać za dzieło przypadku. Przede wszystkim idą za tym bardzo atrakcyjne parametry, a także w atrakcyjnej cenie dostępne niezawodne części. Ford Fiesta Mk6 będący bezpośrednim następcą czwartej generacji wzbogacił design całości i wyróżniał się przez to nieco bardziej zwartym oraz proporcjonalnym nadwoziem. Obecnie mimo upływu wielu lat nadal wygląda ono świetnie. Ponadto nie odstaje zbytnio od aktualnych modeli. Można by zarzucić, że niezbyt komponują się ze wszystkim plastiki znajdujące się po bokach, jednak nadal nie jest to żaden większy problem w stosunku do tego, co oferuje pojazd. Linia okien oraz spojler klapy bagażnika to prawdziwy rarytas, jeśli chodzi o wygląd Forda Fiesty Mk4. Część aut z tego egzemplarza nawet w podstawowej wersji silnika prezentowała się drapieżnie. Jak spisują się one teraz? Równie dobrze. Napędu nie można już klasyfikować jako tak potężny jak jeszcze kilka lat temu, ani tym bardziej ekonomiczny. W zasadzie każda Fiesta nie tylko prowadzi się świetnie, ale i jest atrakcyjna wizualnie. Od 2012 roku ponadto Fiesta przeszła kilka zmian i otrzymała prawdziwy facelifting. Ford zafundował modelowi odświeżoną gamę jednostek napędowych i to nie tylko.