58 produktów
Wybierz auto
0499218309
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
204,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190172
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
337,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449111
Długość [mm]: 606
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
209,84
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
209,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK52014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
371,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
500,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
500,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490896
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
263,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491681
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
236,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
236,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491682
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
342,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5715
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
408,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
408,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8045
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
454,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
454,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218217
Długość [mm]: 916
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
211,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
211,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5702
Długość [mm]: 605
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
393,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
393,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENFO3259
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
601,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
601,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 32,79 zł
305,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190173
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
253,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190175
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
269,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
269,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2301L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Długość 1 [mm]: 630
379,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
379,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2304R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Rozwiń więcej danych
433,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
433,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2314L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
359,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
359,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2319R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
545,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
545,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FIESTA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FIESTA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FIESTA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD FIESTA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FIESTA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FIESTA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.