60 produktów
Wybierz auto
0510490896
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
260,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491682
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
338,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
338,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491681
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
233,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5715
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
400,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
400,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
368,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218309
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
251,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8045
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
449,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
449,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190172
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
339,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218202
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
259,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5702
Długość [mm]: 605
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
553,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
553,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980095
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
341,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190175
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
267,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
267,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR027
230,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
230,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFR079
239,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492357
Długość [mm]: 927
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
298,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492359
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
248,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203805
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
354,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2301R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 930
411,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
411,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
275,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
275,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462166
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
271,67
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
271,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FIESTA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FIESTA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FIESTA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD FIESTA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FIESTA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FIESTA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.