Co wyróżnia Forda? Przede wszystkim atrakcyjna stylistyka, dobre ceny na rynku wtórnym, praktycznie niezawodność i niskie koszty części. Focus pod tym kątem nie jest doskonałym pojazdem, jednak w przypadku jednostki zaopatrzonej w napęd wysokoprężny, można mówić o przysłowiowym ideale. Używany Ford lepiej będzie funkcjonował z dieslem. Modele na ropę świetnie się prowadzi, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę naprawy, to w przypadku nowszych modeli mogą być one drogie. Nie jest to reguła lecz czasami serwisy bywają drogie. W pozostałych przypadkach, jeśli po prostu trafimy dobrze, to w zasadzie kupujemy samochód, który z perspektywy lat regularnego użytkowania po prostu zwróci się wielokrotnie. Focus obecnie bowiem, to całkiem inne auto niż lata temu.
Ford Focus w aspekcie cen, napraw i ogólnej eksploatacji
Ford Focus mk2 to prawdziwa klasyka. Części do niego bywają niestety nieznacznie droższe. Nie jest to jednak znaczny mankament. Co prawda koszty niektórych napraw bywają wyższe, z powodu braku zamienników w rozsądnych cenach, to nie jest to zbyt duży mankament w stosunku, do tego ile oryginalne części wytrzymują w praktyce. Ford Focus mk1 w porównaniu do obecnej wersji, niestety już nieco bardziej się postarzał. Nowoczesne silniki nie wykazują większych wad, a także są niezwykle oszczędne w eksploatacji. Z kolei dwudziestoletnie używane modele wariantu sprzed lat z pewnością nie są już swoimi pierwotnymi wersjami, a składankami naprawianymi, co jakiś czas za pomocą szerokiego spektrum części zapasowych. Ford Focus mk3 obecnie to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Dlaczego? Wersje z dieslem spisują się bez zarzutów, natomiast warianty benzynowe to prawdziwa poezja z perspektywy komfortu jazdy. Wyjątek stanowią jednak w tym aspekcie tzw. EcoBoosty. Montowane w przypadku początkowych modeli produkcji Focusa mk3 okazywały się dość wadliwe. Część sprawiała także masę problemów, które przekładały się na wrażenia płynące z eksploatacji.
Ford Focus - sinusoida wrażeń od pierwszej generacji
O ile Ford Focus mk1 zrobił na rynku prawdziwą furorę, to druga generacja nie powtórzyła tego sukcesu. Kolejny Focus nie wyróżniał się niczym specjalnym w kontekście komponentów wykorzystanych w produkcji. Plusem natomiast była jego sylwetka, która zniosła upływ czasu i nawet teraz sprawdza się doskonale. Całość charakteryzują dość dobre proporcje i łagodne linie nadwozia. Wszystko natomiast wieńczy rzucający się w oczy kształt przodu i charakterystyczny zarys linii bocznej. Warto wspomnieć, że druga generacja powstała w wielu wersjach różnych i ciekawych wersjach. Focus mk 2 zaliczył wydanie trzy i pięciodrzwiowe. Ponadto był dystrybuowany jako kombi, hatchback, sedan, jak i doczekał się swojego występu również jako kabriolet.