Opel Astra to prawdziwie niemiecki produkt dystrybuowany do 2004 do końca 2013. W zasadzie każdy kojarzy zarówno markę, jak i jej samochody chociażby po części. Opel Astra to w miarę tani i niezbyt stare auto, które nadal broni się mimo perspektywy kilku lat na karku. Dlaczego? Z tego względu, że to bardzo niezawodna konstrukcja, którą docenią w trakcie użytkowania praktycznie wszyscy. Dlaczego? Koszty serwisowania nie są wysokie, a w zasadzie części do dowolnej astry np. 2 generacji są bardzo łatwo dostępne. Zresztą nic dziwnego, gdyż model jest niezwykle popularny. Czy nadal warto skorzystać z jego możliwości. Zdecydowanie! Jednak pytanie co ma nam do zaoferowania?
Solidny i sprawdzony samochód na lata
W zasadzie jest to auto, które niczym szczególnym się nie wyróżnia. W zasadzie dopada go klątwa wszystkich produktów, które są po prostu dobre. W zasadzie zapamiętywane są najlepsze modele, jak i szczególnie najgorsze. Natomiast w zasadzie każdy Opel Astra, czy to H czy też G niewiele wnoszą z perspektywy innowacji. Części i konstrukcja oferują dobrze przemyślane i solidnie wykonane samochody w klasie średniej. W zasadzie przez 9 lat produkcji nie zmodyfikowano szczególnie jego stylistyki. Każda generacja jest podobna do siebie, być może nie porywa swoim wyglądem, ale pod względem awaryjności stanowi prawdziwą perłę. Auto jest zupełnie przeciętne, niczym się nie wyróżnia oprócz trwałości, gdyż nawet z perspektywy lat spisują się one doskonale. Nadwozie nie jest duże, chyba że mówimy o kombi. Hatchback, coupe i sedan zapewniają sporo miejsca, które zapewni komfort wszystkim pasażerom.
Klasyczna, dobrze zaprojektowana i przemyślana konstrukcja
Większość wypuszczonych na rynek sztuk Opla Astry H cechuje podobna stylistyka spójna dla praktycznie wszystkich kompaktów producenta. Części zawieszenia składają się z belki skrętnej z tyłu natomiast łatwy demontaż sprężyn w amortyzacji ułatwia i skraca procedury związane z serwisowaniem. Ponadto niezwykle atrakcyjna wydaje się także sama cena auta, gdyż za Astrę III lub Opla G zapłacimy od 10 do maksymalnie 35 tysięcy. Część samochodów dostępna jest także taniej, jednak z reguły nie warto się na nie decydować. Dlaczego? Ich stan techniczny może stać się przyczyną wysokich kosztów naprawy, szczególnie jeśli nałoży się na siebie więcej niż kilka usterek. Jeśli jakakolwiek część zepsuje się w Oplu Astrze G lub H, to wszystko można naprawić łatwo, szybko i bez żadnych nieprzyjemności. Dlatego jeśli poszukujesz niczym nie wyróżniającego się dobrego pojazdu, to z pewnością jest to doskonały wybór właśnie dla Ciebie.