Powiadom mnie o dostępności

Czujniki położenia przepustnicy do TOYOTA RAV 4 I

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość biegunów: 4
62,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.06, uwzględnić informację serwisową: 1, Zdjęcie producenta: 1
264,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara, Ilość połączeń: 3
160,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA

TOYOTA RAV 4 I – do czego służy czujnik położenia przepustnicy?

Głównym zadaniem czujnika położenia przepustnicy w samochodzie TOYOTA RAV 4 I jest pomiar kąta otwarcia przepustnicy. Element ten przetwarza informacje na sygnał napięciowy i przesyła je dalej – do silnika, który dzięki tym danym jest w stanie odpowiednio wyliczyć potrzebną dawkę paliwa. Czujnik położenia przepustnicy auta TOYOTA RAV 4 I montuje się bezpośrednio do osi przepustnicy, aby możliwa była stała kontrola kąta otwarcia.

Objawy awarii czujnika położenia przepustnicy w samochodzie TOYOTA RAV 4 I

Niesprawny czujnik położenia przepustnicy może spowodować wiele problemów. Jasnym objawem uszkodzenia będzie niepoprawna praca silnika – gdy dochodzi do awarii tego elementu w samochodzie TOYOTA RAV 4 I, często obserwuje się brak możliwości sprawnego uruchomienia pojazdu. W trakcie jazdy można zauważyć także nierówne działanie silnika czy tzw. szarpanie. Widoczne będzie również zwiększenie zużycia paliwa i osłabienie reakcji silnika podczas dodawania gazu.

Przyczyny usterek czujnika położenia przepustnicy w samochodzie TOYOTA RAV 4 I

Awarie czujnika położenia przepustnicy w aucie TOYOTA RAV 4 I są zazwyczaj następstwem uszkodzeń mechanicznych, które są w stanie przesunąć ten element, przez co nie będzie on w stanie wykonywać poprawnie swojego zadania. Inne powody powstawania takich problemów to zwarcia wewnętrzne powodowane przez zanieczyszczenia, takie jak wilgoć, olej czy innego rodzaju płyny. Są one w stanie uszkodzić czujnik albo wpłynąć na złą jakość styku na złączu wtykowym, co ma bezpośrednie przełożenie na utrudnienie pracy tego komponentu.