5 produktów
Wybierz auto
FAE60218
Ilość połączeń: 2
Kolor obudowy: Czarny
96,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
96,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042893113
98,50
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
98,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261957113
101,31
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
101,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540261231168
37,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
37,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396AS10196
Ilość podłączonych styków: 2
78,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
78,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie CITROËN C4 AIRCROSS powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie CITROËN C4 AIRCROSS, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów CITROËN C4 AIRCROSS. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach CITROËN C4 AIRCROSS jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.