5 produktów
Wybierz auto
042893141
97,57
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
97,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOS0261231288
33,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
33,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY7148110002
Średnica wewnętrzna [mm]: 8.5
Średnica zewnętrzna [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
93,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
93,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DELAS10210
101,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
101,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261957141
107,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
107,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie FORD FIESTA VII powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie FORD FIESTA VII, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów FORD FIESTA VII. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach FORD FIESTA VII jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.