5 produktów
Wybierz auto
AJU10209100
Grubość [mm]: 0.55
Średnica [mm]: 76
83,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
83,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
COR83403230
Grubość [mm]: 0.55
Średnica [mm]: 76
Rozwiń więcej danych
102,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
102,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0341592550
Średnica [mm]: 76.3
Grubość [mm]: 0,7
Rozwiń więcej danych
114,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
114,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0340613774500
Grubość [mm]: 0.7
Otwór o śr [mm]: 76.3
Rozwiń więcej danych
107,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
107,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0341589490
Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka z warstwą metalową
108,70
zł/szt.
Kraków: śr. 19.02
U ciebie: śr. 19.02
108,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Uszczelka głowicy do samochodu CITROËN C1 II to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu CITROËN C1 II wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu CITROËN C1 II są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem CITROËN C1 II na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.