16 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYRKPPE000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: CTMVD1168
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX300199
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040144416
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0369VKM93205
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP207342
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BGADP1050
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATTVD1032
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0404DPF35828
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040127824
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0404DPF35809K1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GATTVD1053
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 041880000930
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 041880001143
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445544002910
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0365DPV1020
Dostawa na wtorek, 2 lipca
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie FIAT PANDA III, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie FIAT PANDA III jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu FIAT PANDA III pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.