Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
4 produkty
Wybierz auto
COR49418855
Średnica zewnętrzna [mm]: 138
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z instrukcją montażu
258,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
258,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Szerokość [mm]: 138
Ciężar [kg]: 1.47
Rozwiń więcej danych
222,71
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
222,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Urządzenia napędzane: Agregat napędzany: alternator
Średnica [mm]: 138
Rozwiń więcej danych
191,60
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
191,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041880000682
Ciężar [kg]: 1.6
Parametr: 6pk
Rozwiń więcej danych
134,51
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
134,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie FORD PUMA, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie FORD PUMA jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu FORD PUMA pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.