3 produkty
Wybierz auto
041849362585
Ciężar [kg]: 1.96
Parametr: 6pk
Rozwiń więcej danych
383,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
383,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH1220HH16
Wysokość [mm]: 22.5
Średnica zewnętrzna [mm]: 144
Rozwiń więcej danych
187,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
187,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKM93104
Średnica [mm]: 138.4
Ilość żeber: 6
111,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
111,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie JEEP COMPASS, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie JEEP COMPASS jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu JEEP COMPASS pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.