6 produktów
Wybierz auto
ASH12203301
Wysokość [mm]: 35
Średnica wewnętrzna [mm]: 34
Rozwiń więcej danych
204,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
204,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041880005097
Parametr: 5pk+6pk
Ilość żeber: 4, 5
Rozwiń więcej danych
568,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
568,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Szerokość [mm]: 41
Ciężar [kg]: 2.6
Rozwiń więcej danych
219,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
219,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość żeber: 7
Średnica wewnętrzna [mm]: 34
Rozwiń więcej danych
263,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
263,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość żeber: 8
Średnica zewnętrzna [mm]: 166
Rozwiń więcej danych
324,24
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
324,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV122301
Wysokość [mm]: 35
Średnica wewnętrzna [mm]: 34
Rozwiń więcej danych
250,93
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
250,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie MAZDA 5 I, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie MAZDA 5 I jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu MAZDA 5 I pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.