5 produktów
Wybierz auto
ASH12202216
Wysokość [mm]: 22.7
Średnica zewnętrzna [mm]: 140
Rozwiń więcej danych
128,45
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
128,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV122216
Wysokość [mm]: 22.7
Średnica zewnętrzna [mm]: 140
Rozwiń więcej danych
141,40
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
141,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYRKPTY032
113,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
113,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO60R2023OYO
106,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
106,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 42.02
Ciężar [kg]: 1.55
Rozwiń więcej danych
179,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
179,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie TOYOTA PRIUS PLUS, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie TOYOTA PRIUS PLUS jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu TOYOTA PRIUS PLUS pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.