5 produktów
Wybierz auto
041880001052
Ciężar [kg]: 2.172
Parametr: 6pk
Rozwiń więcej danych
384,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
384,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Szerokość [mm]: 156.42
Ciężar [kg]: 2.2
Rozwiń więcej danych
406,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
406,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0365DPV1089
Ciężar [kg]: 2.38
Wysokość 1 [mm]: 20.5
Rozwiń więcej danych
435,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
435,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYRKPVV000
149,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
149,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Masa [g]: 2400
Szerokość 1 [mm]: 20.5
Rozwiń więcej danych
197,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
197,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie VOLVO C70 I, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie VOLVO C70 I jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu VOLVO C70 I pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.