Powiadom mnie o dostępności

Napinacze paska rozrządu do VW GOLF IV

15 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

168,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.372, Zdjęcie producenta: 1
190,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
115,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
205,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.28, Wymagana ilość: 1, uwzględnić informację serwisową: 1
136,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: AIC51539

AIC 51539

195,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.3, Ilość: 1, uwzględnić informację serwisową: 1
92,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 050 109 479 A
165,76 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
276,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
214,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
197,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.45, Wysokość 1 [mm]: 100, Wysokość 2 [mm]: 55, śr. koła pasowego [mm]: 140
107,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.3, Zdjęcie producenta: 1
183,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 27, średnica zewnętrzna [mm]: 28.5, Montaż: z rolka kierunkową
176,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Ciężar [kg]: 0.3, Zdjęcie producenta: 1
207,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

VW GOLF IV – napinacz paska rozrządu

Prawidłowe napięcie paska rozrządu jest kluczowe dla poprawnej pracy silnika w samochodzie VW GOLF IV. Pasek przenosi napęd z wału korbowego na wałki rozrządu. O jego prawidłowe napięcie dba napinacz paska rozrządu, którego usterki mogą spowodować duże szkody w silniku. Nadmierny luz na napinaczu może doprowadzić do tzw. przeskoczenia paska rozrządu, które zaburzy synchronizację układu, doprowadzając do uderzenia tłoka w zawory. Taka sytuacja wiąże się z koniecznością przeprowadzenia remontu silnika.

Jak sprawdzić stan napinacza paska rozrządu w samochodzie VW GOLF IV?

Prawidłowo pracujący napinacz paska rozrządu w samochodzie VW GOLF IV nie powinien być zbyt luźny, ale też nie powinien generować zbyt mocnego napięcia paska. Sprawdzając stan napinacza warto zacząć od weryfikacji poprawności jego ustawienia. W dalszej kolejności należy sprawdzić stopień dokręcenia. Ślady nadmiernego zużycia napinacza jak i zły stan paska rozrządu sugerują konieczność wymiany obu tych elementów.

VW GOLF IV – jak prawidłowo zamontować napinacz paska rozrządu?

Napinacz paska rozrządu stosowany w samochodzie VW GOLF IV posiada wskaźniki, które należy dopasować ze wskaźnikami obecnymi na powierzchni bloku silnika. Są to specjalne nacięcia lub strzałki. Przed założeniem paska napinacz powinien być przykręcony lekko. Dopiero po tej procedurze należy przykręcić go przewidzianym przez producenta pojazdu momentem, do czego najlepiej zastosować klucz dynamometryczny.