58 produktów
Wybierz auto
051550006304
631,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
631,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
ELR429550
Średnica zewnętrzna [mm]: 26
13,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
13,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445428011010
640,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
640,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS9901K
985,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
985,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0460CM052231
250,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428015310
403,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
403,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0445428006310
300,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
300,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS9901
458,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
458,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS9901SFK
1 532,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 532,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
1 047,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 047,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
891,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
891,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
040133013
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 2.29
Rozwiń więcej danych
634,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
634,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
040119738
Ciężar [kg]: 2.3
Zdjęcie producenta: 1
319,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0460CM052244
211,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
211,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0460CM052215
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
241,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040129852
Długość [mm]: 425
Szerokość [mm]: 55
Rozwiń więcej danych
587,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
587,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0460CM052214
Strona zabudowy: Strona wylotowa
241,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
051550006308
Strona zabudowy: Strona wylotowa
541,08
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
541,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Chill cast use c248c, steel billet
Dla numeru oe: 038109101r
Rozwiń więcej danych
518,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
518,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428017210
790,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
790,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów VW GOLF IV mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach VW GOLF IV, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut VW GOLF IV, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu VW GOLF IV, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.