49 produktów
Wybierz auto
VAIV304124
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 125
Rozwiń więcej danych
88,66
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
88,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040144984
Ciężar [kg]: 0.112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z pierścieniem uszczelniającym
Rozwiń więcej danych
45,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
45,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559085A
120,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
120,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385076
128,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
128,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP408478
Strona zabudowy: Na dole
22,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
22,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV061
Ciężar [kg]: 0.15
47,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
47,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA054028047
Dla numeru oe: 2720100631, a2720100631
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Rozwiń więcej danych
31,38
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
31,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479408696
57,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
57,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
YSPYSBV028QX
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
47,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
47,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP408479
19,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
19,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA10102362
Ciężar [kg]: 0.07
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
25,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
25,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRU0210225
Dla numeru oe: 642 010 2091
79,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
79,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA054028046
Dla numeru oe: 0009985690, a0009985690
Ciężar [kg]: 0.03
Rozwiń więcej danych
23,85
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
23,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV302620
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 140
Rozwiń więcej danych
123,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
123,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR593910
Strona zabudowy: Z lewej u góry
15,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385118
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny
25,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
25,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj filtra: Do separatorów mgły olejowej
78,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
78,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP409683
30,25
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
30,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.227
Ilość połączeń: 2
156,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
156,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV303552
Dla numeru oe: 642 010 17 91kit
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 60000
Rozwiń więcej danych
477,88
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
477,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E W212 może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E W212 zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212 dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W212, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.