26 produktów
Wybierz auto
ELR689980
28,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
28,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH113
Kolor: Czarny
Materiał: Metal
19,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
19,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP600535
93,97
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
93,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH258
Kolor: Czarny
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
50,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
50,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH543
Kolor: Czarny
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
43,36
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
43,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Na dole
Ciężar [kg]: 0.024
Rozwiń więcej danych
46,59
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
46,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV24SKV458
Ciężar [kg]: 0.12
44,64
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
44,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYGPPFR043
Numer seryjny: Gpp-fr-043
19,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
19,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA052028002
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający
95,88
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
95,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYGPPVV003
32,71
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
32,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559110A
95,40
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
95,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559113A
91,89
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
91,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA35057
Ciężar [kg]: 0.272
118,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
118,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Od pokrywy głowicy silnika do separatora oleju
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
89,65
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
89,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Fpm (fluor-kauczuk)
56,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
56,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559116A
58,69
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
58,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV950306
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 260
Rozwiń więcej danych
290,12
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
290,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV950262
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 170
Rozwiń więcej danych
158,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
158,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA35058
Ciężar [kg]: 0.268
118,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
118,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 51
Szerokość [mm]: 44
Rozwiń więcej danych
17,33
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
17,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VOLVO jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VOLVO zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VOLVO może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VOLVO należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VOLVO i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VOLVO może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VOLVO zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VOLVO odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VOLVO dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VOLVO, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.