50 produktów
Wybierz auto
FEB49530
Ciężar [kg]: 0.1
Zdjęcie producenta: 1
127,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
127,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385136
Strona zabudowy: Głowica cylindra
266,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
266,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
040147564
Ciężar [kg]: 0.125
Zdjęcie producenta: 1
135,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
135,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
179,96
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
179,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV101619
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 120
Rozwiń więcej danych
107,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
107,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV017
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Ciężar [kg]: 0.21
Rozwiń więcej danych
124,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
124,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
321,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
321,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV104601
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 250
Rozwiń więcej danych
219,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
219,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP119280
Strona zabudowy: Góra
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
Rozwiń więcej danych
142,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
142,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028076
Dla numeru oe: 03h103202a
Ciężar [kg]: 0.072
Rozwiń więcej danych
130,13
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
130,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385028
292,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
292,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV31SKV023
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Ciężar [kg]: 0.15
Rozwiń więcej danych
63,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
63,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479113634
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający
51,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
51,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYEPCVVW011
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający
35,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
35,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV163
250,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV102597
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 88
Rozwiń więcej danych
174,87
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
174,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV139
116,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
116,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV102795
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 249
Rozwiń więcej danych
150,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
150,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
103,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
103,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479116431
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
87,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
87,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW TOUAREG I jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VW TOUAREG I zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VW TOUAREG I może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW TOUAREG I należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW TOUAREG I i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW TOUAREG I może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW TOUAREG I zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VW TOUAREG I odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW TOUAREG I dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW TOUAREG I, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.