9 produktów
Wybierz auto
PIE707919200
Ilość zębów: 20
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z rurą wlotową
275,88
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
275,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH157RERE04
171,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
171,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAIOP322
Opcja wyposażenia: 24 teeth gear
230,19
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
230,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGALP0390
143,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
143,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAPOPRE13
203,83
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
203,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0471OP305
263,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
263,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAS3654008
Dla numeru oe: 8200251904
216,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
216,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA10200005
102,46
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
102,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0471OP282
Opcja wyposażenia: 20 teeth gear
172,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
172,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rola pompy oleju w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym jest niezwykle istotna. Podzespół ten jest odpowiedzialny za prawidłowe smarowanie silnika podczas jego pracy. W samochodzie RENAULT CLIO I pompa oleju zasysa olej z miski olejowej i za sprawą wygenerowanego ciśnienia rozprowadza go po całej jednostce. Tzw. film olejowy jest niezbędny do prawidłowej pracy silnika oraz jego długiej żywotności.
Pompa oleju jest odpowiedzialna za zapewnienie stałego przepływu oleju i prawidłowe ciśnienie w silniku. Kiedy przestaje spełniać swoją funkcję, konsekwencje mogą być poważne – w skrajnych wypadkach może dojść nawet do zatarcia się silnika. Na szczęście we współczesnych samochodach takich jak RENAULT CLIO I o nagłym spadku ciśnienia oleju poinformuje nas czerwona kontrolka na desce rozdzielczej. Kontrolka ostrzegawcza ciśnienia oleju może zaświecić się z różnych przyczyn – nie zawsze winna jest wada pompy oleju. Popularną usterką jest np. uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju, które generuje takie same objawy.
Komunikatu o niewłaściwym ciśnieniu oleju nigdy nie należy ignorować. Najlepiej przerwać jazdę i poddać pojazd szczegółowej diagnostyce w warsztacie naprawczym. Jeżeli po pojawieniu się ostrzeżenia od warsztatu naprawczego dzieli nas duży dystans, powinniśmy rozważyć holowanie pojazdu. Kiedy sprawdzenie pompy oleju w samochodzie RENAULT CLIO I wykaże jej rozszczelnienie lub zatarcie, konieczna będzie wymiana pompy na nowy element. Na rynku podejmowane są próby regeneracji pomp olejowych, jednak aby zabezpieczyć się przed kolejną możliwą awarią, najlepiej wybrać produkt fabrycznie nowy.