2 produkty
Wybierz auto
PIE704389000
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
1 235,54
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 06.05
1 235,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOS0580000010
1 088,33
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 07.05
U ciebie: śr. 07.05
1 088,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Pompa powietrza wtórnego to najważniejszy element systemu odpowiedzialnego za redukcję szkodliwych gazów emitowanych przez pojazd w fazie rozruchu zimnego silnika spalinowego. W samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W210 jest to element elektryczny. Dzięki jego pracy, w momencie uruchamiania silnika zaciągana jest dodatkowa porcja powietrza, które wzmacnia proces spalania, dzięki czemu zostają wypalone resztki paliwa, a szkodliwe substancje zostają utlenione. Dzięki pompie temperatura przy rozruchu silnika jest wyższa, co przekłada się na szybsze osiągnięcie optymalnej sprawności katalizatora.
Niestety w przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E W210 awarie pompy powietrza wtórnego są trudne do wykrycia. Tego typu usterkę można brać pod uwagę, jeśli zaobserwujemy większą niż dotychczas ilość spalin wydostających się z rury wydechowej auta podczas rozruchu. Sygnałem potencjalnej usterki pompy powietrza wtórnego może być także wolniejsze nagrzewanie się silnika podczas jazdy. Awaria pompy może zostać zasygnalizowana kierowcy poprzez kontrolkę „check engine” – wówczas konieczne jest odczytanie kodów usterek testerem diagnostycznym.
Pompa powietrza wtórnego w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W210, jako podzespół elektryczny jest narażona na zatarcie spowodowane nadmierną ilością wilgoci, nieszczelnością lub przeciwnie – zapchaniem się przewodów powietrznych. Potencjalnym problemem może być także odcięcie zasilania pompy – kiedy nie dociera do niej napięcie, pompa nie jest w stanie uruchomić procesu zasysania powietrza.