Powiadom mnie o dostępności

Pompy powietrza wtórnego do SKODA OCTAVIA I

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Tryb pracy: elektryczny, Ilość biegunów: 2, Napięcie znamionowe: 12, Kształt obudowy wtyczki: k...
445,19 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tryb pracy: elektryczny, Kształt obudowy wtyczki: kształt D, Materiał obudowy: GFK (tworzywo sztu...
336,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Tryb pracy: elektryczny, Techniczny numer informacyjny: SI 0083, SI 0083A, SI 010...
905,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Tryb pracy: elektryczny, Techniczny numer informacyjny: SI 0083, SI 0083A, SI 010...
1 066,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Tryb pracy: elektryczny
491,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
354,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: TOP119087

TOPRAN 119 087

Wysokość [mm]: 40, Wymiar gwintu: M 6, Rodzaj mocowania: podstawa gumowo-metalowa, Długość gwin...
19,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12
1 074,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA

Pompa powietrza wtórnego w samochodzie SKODA OCTAVIA I

Pompa powietrza wtórnego to najważniejszy element systemu odpowiedzialnego za redukcję szkodliwych gazów emitowanych przez pojazd w fazie rozruchu zimnego silnika spalinowego. W samochodzie SKODA OCTAVIA I jest to element elektryczny. Dzięki jego pracy, w momencie uruchamiania silnika zaciągana jest dodatkowa porcja powietrza, które wzmacnia proces spalania, dzięki czemu zostają wypalone resztki paliwa, a szkodliwe substancje zostają utlenione. Dzięki pompie temperatura przy rozruchu silnika jest wyższa, co przekłada się na szybsze osiągnięcie optymalnej sprawności katalizatora.

Objawy usterki pompy powietrza wtórnego w samochodzie SKODA OCTAVIA I

Niestety w przypadku samochodu SKODA OCTAVIA I awarie pompy powietrza wtórnego są trudne do wykrycia. Tego typu usterkę można brać pod uwagę, jeśli zaobserwujemy większą niż dotychczas ilość spalin wydostających się z rury wydechowej auta podczas rozruchu. Sygnałem potencjalnej usterki pompy powietrza wtórnego może być także wolniejsze nagrzewanie się silnika podczas jazdy. Awaria pompy może zostać zasygnalizowana kierowcy poprzez kontrolkę „check engine” – wówczas konieczne jest odczytanie kodów usterek testerem diagnostycznym.

SKODA OCTAVIA I – przyczyny awarii pompy powietrza wtórnego

Pompa powietrza wtórnego w samochodzie SKODA OCTAVIA I, jako podzespół elektryczny jest narażona na zatarcie spowodowane nadmierną ilością wilgoci, nieszczelnością lub przeciwnie – zapchaniem się przewodów powietrznych. Potencjalnym problemem może być także odcięcie zasilania pompy – kiedy nie dociera do niej napięcie, pompa nie jest w stanie uruchomić procesu zasysania powietrza.