23 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0471BFS148S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KOL50006425
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX170166
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550006426
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0487130043910
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445420017210
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040107841
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0460PI060019
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP108107
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP108108
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAHL6338
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510170019
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510170020
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX170167
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BGAHL6331
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JPG1111400200
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AUT130045210
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445420004610
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445420004710
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AEEFOL133
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie AUDI TT I (8N) są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu AUDI TT I (8N), podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu AUDI TT I (8N) pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.