44 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0471BFS156S
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0471BFS148S
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445420008610
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445420023410
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX170166
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 051550006432
Dostawa na piątek, 5 lipca
Nr art: BGAHL5356
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: AEEFOL252
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP720153
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0479720155
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP721597
Dostawa na piątek, 5 lipca
Nr art: AUT130084410
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: AUT130085010
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0487130016610
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: AJU85001900
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AEEFOL109
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AEEFOL118
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AEEFOL150
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AEEFOL154
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AEEFOL251
Dostawa na środę, 3 lipca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie CITROËN JUMPER Jumper I są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu CITROËN JUMPER Jumper I, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu CITROËN JUMPER Jumper I pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.