11 produktów
Wybierz auto
Nr art: JPG1511400100
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JPG1511400300
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AEEFOL123
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AEEFOL151
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040105611
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0460PI060003
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP300080
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP300622
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BGACF1485
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FAIBFS79S
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445421000510
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie FORD MONDEO II są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu FORD MONDEO II, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu FORD MONDEO II pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.