5 produktów
Wybierz auto
0471BFS148S
Opcja wyposażenia: 8,4mm ball
Średnica [mm]: 12
Rozwiń więcej danych
27,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
27,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX170166
Opcja wyposażenia: 8.4mm ball
Średnica [mm]: 12
Rozwiń więcej danych
24,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
24,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0460PI060008
Średnica [mm]: 12
Wysokość [mm]: 34
Rozwiń więcej danych
22,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
22,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
051550006435
Grubość [mm]: 33.5
Długość [mm]: 33.5
Rozwiń więcej danych
31,66
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
31,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAIBFS127S
Opcja wyposażenia: 7,87mm ball
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
39,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
39,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie IVECO DAILY V są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu IVECO DAILY V, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu IVECO DAILY V pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.