Powiadom mnie o dostępności

Popychacze zaworów do PEUGEOT 3008 II

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Opcja wyposażenia: 8,4mm ball, średnica [mm]: 12, Wysokość 1 [mm]: 31.6, Wysokość 2 [mm]: 34.5...
27,60 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 34.7, Tryb pracy: hydrauliczny, średnica zewnętrzna [mm]: 12
22,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 32.7, Tryb pracy: hydrauliczny, średnica zewnętrzna [mm]: 12
34,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica 1 [mm]: 8.34, Tryb pracy: hydrauliczny
34,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tryb pracy: hydrauliczny, Rodzaj zaworu: dla zaworów dolotowych, dla zaworów wydechowych
83,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 29.9, Tryb pracy: hydrauliczny, średnica zewnętrzna [mm]: 12
44,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Popychacz zaworu – jaka jest jego rola w samochodzie PEUGEOT 3008 II

Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie PEUGEOT 3008 II są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.

PEUGEOT 3008 II – popychacze zaworowe i ich luz

Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.

Objawy usterek popychaczy zaworowych w samochodach PEUGEOT 3008 II

W przypadku samochodu PEUGEOT 3008 II, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu PEUGEOT 3008 II pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.