8 produktów
Wybierz auto
AJU85014200
Tryb pracy: Hydrauliczny
32,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
32,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAHL6330
Tryb pracy: Hydrauliczny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 33
31,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
31,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAIBFS77S
Średnica [mm]: 33
Wysokość [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
38,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
38,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL165
Tryb pracy: Hydrauliczny
61,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
61,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL131
Wysokość [mm]: 24
Tryb pracy: Hydrauliczny
37,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
37,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0460PI060005
Średnica [mm]: 33
Wysokość [mm]: 24
Rozwiń więcej danych
30,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
30,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445420005010
Wysokość [mm]: 26
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
36,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
36,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL106
Wysokość [mm]: 24
Tryb pracy: Hydrauliczny
29,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
29,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie ROVER 45 są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu ROVER 45, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu ROVER 45 pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.