Powiadom mnie o dostępności

Przepustnice powietrza do SKODA FABIA III

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Darmowa dostawa
1 040,96 zł
1 040,96 zł

Dostawa na poniedziałek, 3 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
19,60 zł

Dostawa na piątek, 31 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
642,35 zł
642,35 zł

Dostawa na środę, 29 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
319,08 zł
319,08 zł

Dostawa na piątek, 31 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA

Przepustnica powietrza w samochodzie SKODA FABIA III – do czego służy?

Zadaniem przepustnicy powietrza w samochodzie SKODA FABIA III jest dozowanie powietrza, które jest dostarczane do kolektora dolotowego silnika i dalej do cylindrów, które ma wpływ na ilość spalanej przez silnik mieszanki paliwowo-powietrznej. Przepustnica znajduje się w kanale dolotowym i jest połączona funkcjonalnie z pedałem przyspieszenia. Im silniej wciśnięty zostaje pedał, tym więcej powietrza trafia do cylindrów.

SKODA FABIA III – przyczyny awarii przepustnicy powietrza

W samochodzie SKODA FABIA III usterki przepustnicy powietrza mogą być generowane głównie przez zanieczyszczenia zbierające się na niej, które mogą pochodzić z filtra paliwa lub filtra powietrza. Jeśli filtry te nie są wymieniane zgodnie z interwałami serwisowymi pojazdu, prawdopodobieństwo zanieczyszczenia przepustnicy jest wyższe. Diagnostykę pracy przepustnicy najlepiej przeprowadzać poprzez pomiar rezystancji z wykorzystaniem omomierza.

Objawy awarii przepustnicy w samochodzie SKODA FABIA III

Właściciele samochodu SKODA FABIA III, w którym nieprawidłowo działa przepustnica, zgłaszają najczęściej problemy takie jak nierówna praca silnika na biegu jałowym, przygasanie silnika czy opóźniona reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia. W wielu przypadkach zanieczyszczoną przepustnicę można wyczyścić, w skrajnych konieczna jest jednak jej wymiana na nowy element.