10 produktów
Wybierz auto
Producenci
PIE724809940
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
1 091,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 091,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez uszczelnień
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony cieczą
Rozwiń więcej danych
453,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
453,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z czujnikiem
214,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT60401
Grubość [mm]: 45
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
245,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 45
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
197,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
197,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYEGRFR026A
Grubość [mm]: 45
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
218,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
218,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV14SKV128
Ciężar [kg]: 1.78
453,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
453,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV133
Ciężar [kg]: 0.73
297,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
141,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
141,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
PIE709730000
456,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
456,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
FORD MONDEO IV wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu FORD MONDEO IV są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie FORD MONDEO IV. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie FORD MONDEO IV powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu FORD MONDEO IV warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.