7 produktów
Wybierz auto
NTYEGRFR023A
439,97
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV127
Ciężar [kg]: 1.87
399,85
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
399,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z czujnikiem
214,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
214,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
151,39
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
151,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez uszczelnień
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony cieczą
Rozwiń więcej danych
459,71
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
459,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
164,79
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
164,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYEGRFR031A
577,55
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
577,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
FORD TOURNEO CONNECT wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu FORD TOURNEO CONNECT są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie FORD TOURNEO CONNECT. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie FORD TOURNEO CONNECT powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu FORD TOURNEO CONNECT warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.