14 produktów
Wybierz auto
Producenci
Dla numeru oe: Bk2q-9f464-be
Dla numeru artykułu: 88492
276,47
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
276,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV127
Ciężar [kg]: 1.87
467,23
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
467,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV148
Ciężar [kg]: 2.06
500,25
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
500,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV147
Ciężar [kg]: 1.83
450,85
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
450,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEGRFR024A
277,70
zł/szt.
Kraków: śr. 19.11
U ciebie: śr. 19.11
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z czujnikiem
214,57
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
214,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 54
Szerokość [mm]: 54
Rozwiń więcej danych
224,73
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
224,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
155,55
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
155,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
155,55
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
155,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT60409
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
622,21
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
622,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT60408
Długość [mm]: 370
Szerokość [mm]: 100
Rozwiń więcej danych
256,42
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
256,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEGRFR030A
195,77
zł/szt.
Kraków: śr. 19.11
U ciebie: śr. 19.11
195,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez uszczelnień
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony cieczą
Rozwiń więcej danych
453,80
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
453,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE705483250
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
1 544,45
zł/szt.
Kraków: śr. 19.11
U ciebie: śr. 19.11
1 544,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
FORD TOURNEO wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu FORD TOURNEO są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie FORD TOURNEO. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie FORD TOURNEO powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu FORD TOURNEO warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.