8 produktów
Wybierz auto
Dla numeru oe: Bk2q-9f464-be
Dla numeru artykułu: 88492
292,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 17.06
292,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT60409
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
731,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 17.06
731,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV148
Ciężar [kg]: 2.06
494,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 17.06
494,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 54
Szerokość [mm]: 54
Rozwiń więcej danych
224,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 17.06
224,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV14SKV147
Ciężar [kg]: 1.83
424,00
zł/szt.
Kraków: śr. 18.06
U ciebie: śr. 18.06
424,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT60408
Długość [mm]: 370
Szerokość [mm]: 100
Rozwiń więcej danych
270,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 17.06
270,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE705483250
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
1 569,86
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
1 569,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEGRFR030A
277,70
zł/szt.
Kraków: śr. 18.06
U ciebie: śr. 18.06
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
FORD TOURNEO CUSTOM wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu FORD TOURNEO CUSTOM są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie FORD TOURNEO CUSTOM. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie FORD TOURNEO CUSTOM powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu FORD TOURNEO CUSTOM warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.