7 produktów
Wybierz auto
SKV14SKV145
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 1.48
Rozwiń więcej danych
422,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
422,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT60404
1 061,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
1 061,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT60405
398,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
398,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEGRVC001A
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
421,13
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
421,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA12100009
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
Numer komponentu: 121-00-009
354,85
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
354,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEGRVC004A
1 181,87
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 181,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
540,65
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
540,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
IVECO DAILY V wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu IVECO DAILY V są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie IVECO DAILY V. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie IVECO DAILY V powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu IVECO DAILY V warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.