15 produktów
Wybierz auto
MALCE36000P
863,29
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
863,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV227
549,63
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
549,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV114
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 1.15
Rozwiń więcej danych
284,18
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
284,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEGRRE011
288,19
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
288,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV198
Ciężar [kg]: 2.7
601,36
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
601,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV226
351,56
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
351,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MALCE19000P
Długość [mm]: 341
Szerokość [mm]: 116
Rozwiń więcej danych
783,94
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
783,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV199
Ciężar [kg]: 2.72
706,51
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
706,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony cieczą
Rozwiń więcej danych
447,89
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
447,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT60403
562,36
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
562,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
584,83
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
584,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
1 041,77
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
1 041,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
Numer artykułu zalecanego dodatku: 93168409, 8200692278
923,80
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
923,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
659,32
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
659,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE711237050
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
1 030,34
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
1 030,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
RENAULT wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu RENAULT są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie RENAULT. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie RENAULT powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu RENAULT warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.