9 produktów
Wybierz auto
SKV14SKV226
345,59
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
345,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV114
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 1.15
Rozwiń więcej danych
370,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
370,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV199
Ciężar [kg]: 2.72
677,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
677,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEGRRE011
285,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT60403
631,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
631,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony cieczą
Rozwiń więcej danych
484,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
484,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE711237050
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
990,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
990,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
597,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
597,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV198
Ciężar [kg]: 2.7
601,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
601,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
RENAULT MEGANE III wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu RENAULT MEGANE III są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie RENAULT MEGANE III. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie RENAULT MEGANE III powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu RENAULT MEGANE III warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.