Powiadom mnie o dostępności

Chłodnice EGR do VW POLO IV

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciężar [kg]: 1.814, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami, Zdj�...
725,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
654,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
277,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
645,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
462,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
341,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
902,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zaworu AGR, Numer komponentu: 121-00-01...
513,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
846,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Chłodnica EGR do samochodu VW POLO IV – maksymalnie skuteczna recyrkulacja spalin

VW POLO IV wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.

Działanie chłodnicy spalin w aucie VW POLO IV

Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu VW POLO IV są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.

Czym objawia się awaria chłodnicy EGR do VW POLO IV

Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie VW POLO IV. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.

Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie VW POLO IV powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu VW POLO IV warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.