Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
40 produktów
Wybierz auto
ABA12005086
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość czopów: 3
26,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
26,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E0558JPN
34,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
34,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADC47204
Ciężar [kg]: 0.03
Zdjęcie producenta: 1
53,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
53,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
57,70
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
57,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550799A
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 27
108,55
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
108,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wysokość [mm]: 27
Ilość połączeń: 3
165,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
165,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
94,91
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
94,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wysokość [mm]: 27
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
112,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
112,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
128,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
128,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
77,10
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
77,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY37148100002
Rodzaj czujnika: Aktywny czujnik
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
71,55
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
71,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO75E0558OYO
72,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
72,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADG07237
Ciężar [kg]: 0.05
Zdjęcie producenta: 1
399,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
399,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
84,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
84,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPHY005
29,90
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
29,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV17SKV243
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 0.03
Rozwiń więcej danych
36,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
36,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
133,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
133,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO75E0395OYO
Ilość biegunów: 3
78,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
78,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość połączeń: 3
58,18
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
58,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.03
63,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
63,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie KIA PICANTO I, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów KIA PICANTO I z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie KIA PICANTO I czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach KIA PICANTO I sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach KIA PICANTO I nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.