7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
37 produktów
Wybierz auto
JPN75E0558JPN
35,69
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
35,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005086
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość czopów: 3
27,06
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
27,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADC47204
Ciężar [kg]: 0.03
Zdjęcie producenta: 1
54,51
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
54,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550573A
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 24
47,94
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
47,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550799A
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 27
113,03
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
113,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
63,82
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
63,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU009121801
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Rozwiń więcej danych
88,05
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
88,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wysokość [mm]: 27
Ilość połączeń: 3
264,46
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
264,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość biegunów: 3
77,84
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
77,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
81,54
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
81,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wersja: 1
88,90
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
88,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
58,26
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
58,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
94,86
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
94,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADG07237
Ciężar [kg]: 0.05
Zdjęcie producenta: 1
395,10
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
395,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość połączeń: 3
59,68
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
59,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPHY005
30,19
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
30,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
136,58
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
136,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.03
64,23
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
64,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
56,78
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
56,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.03
92,78
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
92,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie KIA PICANTO I, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów KIA PICANTO I z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie KIA PICANTO I czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach KIA PICANTO I sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach KIA PICANTO I nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.