Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do NISSAN X-TRAIL I

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

80,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 11.06

80,83

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu NTY ECP-NS-015

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik pozycja wałka rozrządu NTY ECP-NS-015

NTYECPNS015

34,26

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 11.06

34,26

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu JAPKO 152101

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik pozycja wałka rozrządu JAPKO 152101

JAV152101

59,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 11.06

59,84

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

60,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

60,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu ERA 550862A

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik pozycja wałka rozrządu ERA 550862A

ERR550862A

Ilość połączeń: 3

Głębokość zabudowy [mm]: 55

51,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

51,88

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik położenia wałka rozrządu NGK 81372

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik położenia wałka rozrządu NGK 81372

034581372

Ilość biegunów: 3

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

141,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 11.06

141,65

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik położenia wałka rozrządu ASHIKA 152-01-101

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik położenia wałka rozrządu ASHIKA 152-01-101

ASH15201101

50,26

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

50,26

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik położenia wałka rozrządu DELPHI SS11155

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik położenia wałka rozrządu DELPHI SS11155

0396SS11155

90,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

90,43

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do NISSAN X-TRAIL I

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie NISSAN X-TRAIL I – funkcja

W samochodzie NISSAN X-TRAIL I, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów NISSAN X-TRAIL I z silnikami benzynowymi).

NISSAN X-TRAIL I – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie NISSAN X-TRAIL I czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach NISSAN X-TRAIL I sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie NISSAN X-TRAIL I

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach NISSAN X-TRAIL I nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.