30 produktów
Wybierz auto
Nr art: VDO2910000217000
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540232103064
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR551005A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA87905
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAE79444
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP623124
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479723349
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG064847225010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BRE60447
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA87565E
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VAL366500
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR551689A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR550916A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP623123
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA12005074
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046379381
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB103818
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KAM108015
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NGK81031
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR550698A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W samochodzie PEUGEOT 308 II, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów PEUGEOT 308 II z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie PEUGEOT 308 II czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach PEUGEOT 308 II sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach PEUGEOT 308 II nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.