11 produktów
Wybierz auto
Nr art: FAICSK1000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIC369
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KOL50007852
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAICSK1006
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGACS2300
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KOL50007853
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: INA428018310
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FRECM052256
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BLUADBP610002
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AEECAM969
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KOL50007674
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów PEUGEOT 308 II mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach PEUGEOT 308 II, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut PEUGEOT 308 II, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 II, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.