Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
22 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Strona wylotowa
623,64
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
623,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 1.925
Zdjęcie producenta: 1
439,79
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
439,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
511,86
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
511,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Hollow tube steel
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): R173s/bfs148s
434,95
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
434,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Stal
646,59
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
646,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 9804424180
Dla numeru artykułu: Bfs326s, c420, c421, r975s
1 793,57
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
1 793,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Stal
456,31
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
456,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
564,39
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
564,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru artykułu: Bfs148s, c369, r173s
1 209,23
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
1 209,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 37
Długość [mm]: 410.2
386,41
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
386,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 076,39
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
1 076,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona wylotowa
741,24
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
741,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
517,67
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
517,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
396,04
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
396,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 0801ef, 0801fl, 11317587756
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
657,36
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
657,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
541,17
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
541,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona wylotowa
870,59
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
870,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona wylotowa
541,17
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
541,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
870,59
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
870,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
566,00
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
566,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów PEUGEOT 308 II mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach PEUGEOT 308 II, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut PEUGEOT 308 II, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 II, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.