12 produktów
Wybierz auto
Nr art: TRU0812068
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0479503190
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040128719
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040129867
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042299133691
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0365TCH1039
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB174366
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: INA553017910
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0445553019610
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BLUADM57332
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0365TCH1065
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040133691
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Łańcuch rozrządu w aucie PEUGEOT 308 II odpowiada za sterowanie powietrzem dostarczanym do cylindrów, a także usuwanie z nich spalin, które gromadzą się po zapłonie mieszanki paliwowo-powietrznej. Element ten współpracuje z częściami takimi jak wałki rozrządu, zawory dolotowe oraz zawory wylotowe. To bardzo ważny komponent układu rozrządu – aby zapewnić jego poprawną pracę, stosuje się także elementy prowadzące, nazywane ślizgami. Ważny jest również napinacz, który niweluje zmiany związane z rozciągnięciem się łańcucha.
Pierwsze objawy awarii łańcucha rozrządu w pojeździe PEUGEOT 308 II dostrzec może każdy kierowca. Najpopularniejsze symptomy, których nie powinno się ignorować, to przede wszystkim głośna praca rozrządu po uruchomieniu zimnego silnika, charakterystyczne „terkotanie”, którego częstotliwość zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów silnika oraz utrata mocy. Kolejny objaw to zwiększone spalanie jednostki napędowej, jak również zapalenie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej samochodu.
Łańcuch rozrządu to bardzo ważny element, który jest niezbędny do prawidłowej pracy auta PEUGEOT 308 II. Zadbanie o jego sprawność i żywotność jest zatem kluczowe dla sprawnej jazdy. Jednym z najważniejszych czynników jest stosowanie oleju silnikowego wysokiej jakości, którego gęstość i inne parametry będą dostosowane do zaleceń producenta samochodu. Warto również pamiętać o dostatecznie częstej wymianie oleju i szybkiej reakcji na jakiekolwiek ubytki, a także unikaniu dynamicznej jazdy przy nierozgrzanym silniku.