6 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 40
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Rozwiń więcej danych
334,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
334,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 40
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Rozwiń więcej danych
334,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
334,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MET0899113
Ilość zębów: 40
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Rozwiń więcej danych
749,91
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
749,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 38
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Rozwiń więcej danych
314,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
314,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA427110730
Ilość zębów: 40
Rodzaj napędu: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
469,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
469,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA427110830
Ilość zębów: 40
Rodzaj napędu: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
469,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
469,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach PEUGEOT 308 II jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu PEUGEOT 308 II, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie PEUGEOT 308 II to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.