Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do RENAULT MODUS

33 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość podłączonych styków: 3
74,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
75,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
30,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.072, Ilość: 1, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
75,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 48.9, Ciężar [kg]: 0.02, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
84,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
42,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3
103,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
103,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 82 00 285 798, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Głębokość z...
47,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Rodzaj oporu: Czujnik Hall'a
55,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 2
65,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość połączeń: 3, Głębokość zabudowy [mm]: 27.8, Kształt...
125,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3
51,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 28, Ilość połączeń: 3
50,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość podłączonych styków: 3
84,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
42,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Liczba styków diagnostycznych (pinów): 3
29,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kształt obudowy wtyczki: prostokątny
31,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość połączeń: 3, Napięcie znamionowe: 12, Artykuł uzupełn...
84,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: czarny, Rodzaj czujnika: aktywny czujnik, Ilość biegunów: 3, Napięcie robocze [V]: 12, G�...
80,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie RENAULT MODUS – funkcja

W samochodzie RENAULT MODUS, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów RENAULT MODUS z silnikami benzynowymi).

RENAULT MODUS – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie RENAULT MODUS czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach RENAULT MODUS sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie RENAULT MODUS

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach RENAULT MODUS nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.