Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do SUZUKI SWIFT IV

27 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciężar [kg]: 0.04
99,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
91,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
166,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 33220 63J10, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniaj�...
128,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 1710917, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Głębokość zabudow...
93,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 28, Ciężar [kg]: 0.022, Kolor: szary, niebieski, Ilość połączeń: 3
68,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
70,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3
82,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez cięgna,...
63,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość czopów: 3
31,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
45,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.03
117,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Liczba styków diagnostycznych (pinów): 3
60,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.028, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
117,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
78,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymagana ilość: 1, Ilość biegunów: 3, Ilość połączeń: 3, Napięcie znamionowe: 12, Głębo...
140,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.05, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
97,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 27, Ilość połączeń: 3
98,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: aktywny czujnik, Ilość biegunów: 3, Napięcie robocze [V]: 12, Artykuł uzupełn...
106,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 27, Ilość połączeń: 3
122,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUZUKI

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie SUZUKI SWIFT IV – funkcja

W samochodzie SUZUKI SWIFT IV, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów SUZUKI SWIFT IV z silnikami benzynowymi).

SUZUKI SWIFT IV – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie SUZUKI SWIFT IV czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach SUZUKI SWIFT IV sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie SUZUKI SWIFT IV

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach SUZUKI SWIFT IV nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.